מקצועיות

כל העבודות מבוצעות על ידי קבלן איטום מומחה בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.

שירות מהלב

מלבד עבודה איכותית, כל לקוח מקבל שירות אדיב ויחס אישי.

ניסיון

דור שני בענף עם המון המלצות וחוות דעת חמות.

אחריות

אנחנו מעניקים אחריות מלאה בכתב על כל עבודה.

עובש בקירות היא בעיה שכיחה בבתים רבים, בעיה שלא ניתן להשלים איתה. אלו יכולים להיות מקרים של עובש בקיר פנימי, לצד מקרים של עובש בתקרה או עובש בקיר חיצוני. אך לפני שנדבר על נושאים אלו, כדאי להבין מהי הבעיה הטמונה בעובש ומדוע בכלל נוצר עובש.

באופן כללי, עובש הוא מונח המתייחס למגוון סוגים של פטריות. כולנו ראינו עובש בחיינו, לפעמים אנו מבחינים בעובש על פירות מרקיבים, ולפעמים הוא מופיע לנו על קירות הבית. יש לציין כי אלו הם סוגים שונים של עובש. לעובש בפני עצמו ישנו תפקיד חשוב בטבע, הוא מסייע בפירוק חומרים אורגניים, והופך אותן לחומרי מזון עבור הצמחים. העובש גם משמש את בני האדם ומביא לנו תועלות של ממש, כמו למשל בייצור אנטיביוטיקה או גבינות מיוחדות בהן העובש מעניק להן טעם מיוחד.

עובש בקירות מופיע בדרך כלל בתור כתמים שחורים. בניגוד לסוגי העובש המביאים תועלת לאדם, עובש בקירות גורם רק לנזקים. העובש מתקיים בתנאים של לחות והוא משחרר לאוויר נבגים הנישאים באוויר. נבגים אלו חודרים אל מערכת הנשימה של בני האדם וגורמים לנזקים בריאותיים היכולים להיות קשים וחריפים. אם יש לכם בעיה של עובש בבית, אתם עשויים לחוות סימפטומים קלים עד קשים, הכוללים: כאבי ראש, תחושת עייפות, גירוי בעיניים, שיעול, תופעות אלרגיות ועוד. אוכלוסיות בעלות מערכת חיסון חלשה הן רגישות יותר.

חומר לעובש בקירות

עובש בקיר פנימי

כפי שהסברנו, עובש אוהב סביבה לחה ולכן לחות ורטיבות בקירות הן הסיבה להתפתחות עובש בקירות. אך כאן נשאלת השאלה מה גורם ללחות ורטיבות בקירות. כאשר מדובר על עובש בקירות חיצוניים, יתכן כי זוהי בעיית איטום בקירות חיצוניים הגורמת לחדירת מי הגשמים, או אולי תוצאה של בעיית עיבוי בקירות. אך כאשר מדובר על עובש בקיר פנימי, הסיבות הן אחרות.

עובש על קיר פנימי יכול להיות תוצאה של לחות גבוהה בחדר, דבר שכיח בחדרים רטובים כמו חדרי אמבטיה. אפשרות שנייה היא שקיימת נזילה סמויה בתוך הקיר. יתכן כי ישנה נזילה מתשתיות הצנרת המוטמעות בתור הקיר. אם זה המקרה, יש צורך בקבלן המסוגל להשתמש בציוד טכנולוגי לצורך איתור נזילות מים בקיר.

אך השאלה היא מה ניתן לעשות נגד עובש בקיר פנימי? האם ניקוי עובש בקיר פותר את הבעיה? ואם כן, אז איך מנקים עובש בקיר?

עובש בקיר פנימי

ניקוי עובש בקיר

ניקוי עובש דורש חומר לעובש בקירות, כלומר חומר ייעודי המסוגל לחדור אל תוך השכבות הנקבוביות של הקיר. אך ניקיון בפני עצמו לא פותר את בעיית העובש. יש להבין מה גורם להיווצרות העובש ולטפל בבעיה עצמה.

אם מדובר בנזילת מים מצנרת בתוך הקיר, יש לבצע שבירה של הקיר על מנת לאתר את מקור הנזילה, ולאחר התיקון לשקם את הקיר. במידה ומדובר בחדרי אמבטיה וחדרים רטובים, יש לעשות שני דברים: דבר אחד הוא להקפיד על אוורור טוב של החדר, זאת על מנת להוריד את רמת הלחות. ודבר שני הוא להשתמש בצבע וחומרים דוחי עובש. השילוב של שני אלו ימנע את היווצרות העובש בקיר.

ישנם אנשים המנסים לנקות עובש בקיר באמצעות חומרי ניקוי ביתיים, למשל הם מנסים לעשות ניקוי עובש באקונומיקה. פתרון זה אינו מתאים לקירות נקבוביים. העובש הוא יותר ממה שאתם רואים על פני השטח. זהו אורגניזם חיי המכיל רקמות הנמצאות בשכבות העמוקות יותר של הטיח וחומרי ניקוי רגילים לא יסירו אותן. אקונומיקה וחומרי ניקוי ביתיים עשויים להתאים לניקוי עובש מאריחי קרמיקה וכלים סניטריים, אך לא שכבות נקבוביות כמו הקיר.

ניקוי עובש בקיר

חומר לעובש בקירות

אז כפי שהבנתם, לפני שמחפשים חומר לעובש בקירות, יש לטפל בבעיית הרטיבות בקירות. לאחר שהבעיה טופלה ניתן להסיר את העובש. אם אין מדובר בבעיה קשה של התקלפות שכבות טיח, ניתן לבצע תיקון נקודתי. עליכם לעשות זאת באמצעות חומר ייעודי להסרת עובש, תוכלו למצוא חומרים כאלו בחניות לחומרי בניין. חומרים אלו חודרים עמוק אל תוך השכבות ומחסלים את העובש.

לאחר שחוסל העובש, עדיין ישנם כתמי עובש על הקיר. את כתמי העובש האלו לא ניתן לנקות, יש לצבוע אותם מחדש. יש לעשות זאת באמצעות צבע המותאם למניעת עובש בקירות.

על מנת לקבל פתרון יעיל, אנו ממליצים לפנות אל קבלן איטום. אל תזלזלו בעובש בקירות, ולא בסיבות הגורמות לו. קבלן איטום מומלץ יכול לתת מענה רחב לבעיה – גם לטפל במקור הבעיה, וגם להשתמש בשיטות המעניקות לכם פתרון מונע עובש למשך שנים ארוכות, כולל טיפול בעובש ועיבוי.

עקבו אחרינו גם באמצעות דף הפיסבוק

טל ציוני - קבלן איטום מומחה
המאמר נכתב על ידי

טל ציוני - קבלן איטום מומחה

טל ציוני הוא הבעלים של חברת ט.צ איטום ושיקום מבנים. כבר מעל לעשור שחברתו מספק פתרונות איטום ברמה הגבוהה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח.
בעל תעודת הנדסאי בניין.
מאתר נזילות מוסמך.
צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר משתלמת
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה 👋
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button