טיפול בעובש ועיבוי

שירות טיפול בעובש בקיר| איך נוצר
עובש בקיר ואיך נפטרים ממנו?
טיפול בעובש בקיר בשיטות מתקדמות שמבטיחות שקט לטווח הארוך. חברתנו - ט.צ איטום ושיקום
מבנים מציעה שירותי טיפול בעובש בקירות עם אחריות מלאה. צרו עמנו קשר היום!

מקצועיות

כל העבודות מבוצעות על ידי קבלן איטום מומחה בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.

שירות מהלב

מלבד עבודה איכותית, כל לקוח מקבל שירות אדיב ויחס אישי.

ניסיון

דור שני בענף עם המון המלצות וחוות דעת חמות.

אחריות

אנחנו מעניקים אחריות מלאה בכתב על כל עבודה.

עובש בקירות או על התקרה הוא ללא ספק אחת הבעיות הנפוצות והמסוכנות ביותר שקיימות כיום. בחברתנו, ט.צ איטום ושיקום מבנים, אנו מתמחים בטיפול בעובש הנוצר כתוצאה ממגוון של מצבים שונים. לפניכם כל מה שצריך לדעת על עובש, הסכנות הטמונות בו והאופן שבו אנו מטפלים בו.

עובש בקירות – מהו עובש וכיצד הוא מסכן אותנו?

עובש הוא למעשה מעין שם כללי למגוון של פטריות שונות, אשר מכסות משטחים כמו למשל מזון, קירות ועוד. רוב סוגי העובש נחשבים לרעלנים ביולוגיים ולגורמי זיהום, ובייחוד כשהם מתגלים בחללים סגורים. הסיבה לכך היא שהעובש מכיל נבגים, שהם מעין זרעים קטנים שיכולים לנדוד ממקום למקום, הן במים והן באוויר, ולסייע לעובש להתרבות. אותם נבגים, שמתאפיינים בעמידות גבוהה לתנאי סביבה קשים, גם יכולים להידבק לפרווה של בעלי חיים ואף לבגדים שלנו.

כשנבגי העובש נודדים באופן טבעי ממקום למקום, הם יכולים להגיע אף עד לדרכי הנשימה שלנו. במצב כזה, נבגי העובש "מתיישבים" בדרכי הנשימה וגורמים למגוון של בעיות, בייחוד באוכלוסיות רגישות כמו ילדים, קשישים או אנשים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת. בין היתר, העובש עלול לגרום לתופעות כמו אלרגיות, בעיות בדרכי הנשימה, כאבי ראש, שיעול עיקש, עייפות קשה, ובמקרים חמורים – לבעיות עצביות ואף למוות.

מסיבות אלה ועוד, יש להקפיד להתייחס לעובש כאל בעיה תברואתית חמורה ולא רק כאל בעיה אסתטית בלבד, ולדאוג לטיפול בעובש במהירות האפשרית.

לפני
אחרי
טיפול בעובש ועיבויטיפול בעובש ועיבוי

למה נוצר עובש על הקירות או התקרות בבית?

על מנת שהעובש יגדל, הוא זקוק בין היתר לטמפרטורה מתאימה (מעל ל-30 מעלות) וללחות. על כן, לרוב נוכל לחזות במשטחים גדולים שמכוסים עובש במקומות כמו חדר המקלחת, ולעיתים אפילו במקרר. בחדר המקלחת, שמתאפיין ברטיבות, לחות ואף טמפרטורה גבוהה לעיתים, עובש יכול להתרבות באופן מהיר למדיי – ובייחוד כאשר החדר אינו מאוורר כהלכה.

כשלים באיטום המבנה, אשר מלווים מטבע הדברים בנזילות או ברטיבות, עשויים גם הם לגרום להיווצרות של עובש בקירות או בתקרה של המבנה – שכן הלחות או הרטיבות באזורים אלה מהווה כאמור קרקע פורייה להתפתחות והתרבות של עובש.

בנוסף, עובש בקירות או בתקרות המבנה עלול להיווצר גם בשל בעיות עיבוי, הידועות גם בשם "גשרי קור". גשרי קור נוצרים בדרך כלל בעונת החורף, כאשר קיים כשל כלשהו בבידוד התרמי של הקירות או התקרה. במצב כזה, נוצרים הפרשי טמפרטורה גדולים בין החדרים המחוממים שבבית לבין הקירות החיצוניים של המבנה – שנותרים קרים ומתאפיינים בטמפרטורה נמוכה למדיי. כתוצאה מהפרשי הטמפרטורות הללו, הלחות שנמצאת באוויר הופכת לנוזל שנקווה על הקירות, גורם לרטיבות ומעודד התפתחות של עובש.

כיצד ניתן להבדיל בין בעיות עיבוי לבעיות איטום?

ניתן להתבלבל בקלות בין בעיות עיבוי לבעיות איטום, שכן בשני המצבים הללו נחזה בתופעות דומות – ובכלל זה רטיבות ועובש על קירות הבית, המשקופים והתקרה. בשל העובדה ששתי התופעות הללו מתבטאות באופן דומה מאוד, חשוב מאוד לאבחן את מקור הבעיה באמצעות איש מקצוע מיומן, כזה שעוסק בתחום האיטום במשך שנים רבות ויודע כיצד להבדיל בין שני המצבים.

טיפול בעובש ועיבוי

על אף האמור, ישנם בכל זאת מספר פרמטרים שבאמצעותם נוכל להבין אם מדובר בבעיית איטום או בבעיית עיבוי: במצב של בעיית איטום, נוכל לרוב לחזות בהתנפחות של קירות המבנה, בכתמים צהובים על הקיר או התקרה ואף בהתפוררות של הטיח באזורי הרטיבות. כאשר מדובר במצב מתמשך שלא זוכה לטיפול או למענה, יתחילו להופיע באזורים הבעייתיים הללו גם כתמי עובש, שיהיו מוגבלים לאזורים המוגדרים שבהם קיימת הבעיה. במצב של בעיית עיבוי, לעומת זאת, פטריות העובש יופיעו כשהן צפופות אחת לשנייה או מפוזרות, ללא גבול ברור ש"תוחם" אותן וללא שאר הבעיות שמאפיינות איטום לקוי – כמו הכתמים הצהובים וההתנפחות של קירות המבנה.

כך או כך, יש לדאוג לטיפול בעובש באופן מיידי. לעיתים הגבול בין שתי הבעיות הללו עלול להיות מטושטש או לא ברור, ועל כן ישנה חשיבות גדולה להזמנת איש או חברת איטום, שיידעו כיצד לאבחן את הבעיה ולטפל בה באופן המיטבי. לחברתנו, ט.צ איטום ושיקום מבנים, ניסיון רב בטיפול בבעיות איטום או עיבוי, כמו גם בטיפול בעובש. במסגרת עבודתנו, אנו מבצעים טיפול בעובש במגוון של חללים שונים, ובכלל זה טיפול בעובש במקלחת וטיפול בעובש בקיר ובתקרה.

איך מטפלים בבעיה?

כפי שניתן לראות, עובש נוצר ברוב המקרים כתוצאה מאוורור לקוי של חדרים לחים, מבעיות איטום או מבעיות עיבוי. על אף שאנשים רבים מאמינים כי הדרך לפתור את הבעיה היא באמצעות אוורור המבנה או ניקוי העובש באמצעות חומרים כמו אקונומיקה, חשוב להבין כי מדובר בפתרון זמני בלבד, שכן העובש מתפתח בשל תנאים סביבתיים שמאפשרים זאת. כל עוד לא נטפל בגורם להתפתחות העובש – פטריות העובש ישובו ויחזרו, כיוון שיש משהו שמזין אותן.

מסיבה זו, בט.צ איטום ושיקום מבנים, אנו משמידים תחילה את העובש באמצעות חומרים ייעודיים, שמטרתם "להרוג" הן את הפטרייה והן את הנבגים שלה. רק לאחר מכן, אנו ניגשים לטפל בבעיה בהתאם למקור שלה:

  • בעיות עיבוי – במצב של בעיות עיבוי, לאחר השמדת העובש "נעמיס" את הקיר\תקרה בג'ל מבודד תרמי , שיקטין את הפרשי הטמפרטורה, ימנע את הלחות וכתוצאה מכך גם ימנע מהעיבוי להיווצר שוב.
  • בעיות איטום – כאשר מדובר בעובש שנוצר עקב נזילה ובעיות איטום, נבצע איטום איכותי, ולאחר מכן נצבע מחדש את הקיר והתקרה באמצעות צבע נגד עובש.

סובלים מעובש? אל תתמהמהו והזמינו איש מקצוע במהירות האפשרית

כפי שניתן לראות, בעיות עובש הן בעיות מסוכנות ביותר, בהן אין להקל ראש. על מנת לטפל בבעיה באופן יסודי, בהתאם למקור שלה, יש להיעזר באנשי מקצוע מיומנים ומוסמכים, המחזיקים בניסיון עשיר בטיפול בבעיות איטום ועיבוי בכלל, וטיפול בעובש בפרט.

בחברת ט.צ איטום ושיקום מבנים, כל העבודות מתבצעות בידיים מנוסות, תחת פיקוח של הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך. בנוסף, אנו נותנים אחריות בכתב על כל העבודות שלנו, על מנת להבטיח שלקוחותינו יקבלו את השירות הטוב ביותר, כמו גם שקט נפשי למשך שנים רבות.

סובלים מבעיות עובש? צרו עמנו קשר עוד היום, ונשמח לסייע לכם לטפל בבעיה במהירות, במקצועיות וביסודיות.

טל ציוני - קבלן איטום מומחה
המאמר נכתב על ידי

טל ציוני - קבלן איטום מומחה

טל ציוני הוא הבעלים של חברת ט.צ איטום ושיקום מבנים. כבר מעל לעשור שחברתו מספק פתרונות איטום ברמה הגבוהה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח.
בעל תעודת הנדסאי בניין.
מאתר נזילות מוסמך.
צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר משתלמת
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה 👋
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button