איך לנקות עובש בקירות

מקצועיות

כל העבודות מבוצעות על ידי קבלן איטום מומחה בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.

שירות מהלב

מלבד עבודה איכותית, כל לקוח מקבל שירות אדיב ויחס אישי.

ניסיון

דור שני בענף עם המון המלצות וחוות דעת חמות.

אחריות

אנחנו מעניקים אחריות מלאה בכתב על כל עבודה.

הפעם נדבר על איך לנקות עובש בקירות ותקרות, ונענה על השאלה איך מנקים עובש בתקרה. אך לפני שנדבר על שיטות הניקוי, חשוב להדגיש כי עובש הוא לא בעיה של ניקיון. עובש הוא בדרך כלל תוצר של בעיות איטום ועיבוי.

ברוב המקרים, בעיות איטום בבית הן אלו היוצרות את הסביבה המתאימה לצורך התפתחות העובש. אך יתכנו גם בעיות עיבוי ובעיות של נזילות בצנרת. וכל אותן הבעיות הן בעיות בהן מטפל קבלן איטום מומחה.

איך לנקות עובש בקירות

איך לנקות עובש בקירות

באינטרנט ישנם טיפים רבים לגבי איך מנקים עובש בתקרה ובקירות באמצעים ביתיים. שם תוכלו לקרוא על אמצעי ניקוי כמו אקונומיקה או מי חמצן, שלא בטוח שהם מתאימים עבור המקרה שלכם. לפני שנדבר על איך עושים זאת, חשוב להדגיש שתי נקודות חשובות. הנקודה הראשונה היא ששיטות אלו מעניקות פתרון שטחי מוגבל מאוד. למשל אם תשתמשו באקונומיקה, תוכלו להסיר רק את העובש הנמצא על פני השטח, אך בפועל העובש נמצא גם בשכבות שאינן נראות בעין, ולכן הוא יצמח מחדש במהירות. שנית, הקיר לא יחזור לקדמותו מבחינת הצבע, ולכן יש לבצע טיפול יסודי יותר.

מלבד השיטות הביתיות, ניתן לרכוש חומר לטיפול בעובש. קיימים חומרים המסוגלים לבצע עבודה טובה יותר ואף להתאים לקירות נקבוביים ולחדור אל תוך השכבות העמוקות ביותר. אך שום חומר ניקוי, גם אם הוא חומר לטיפול בעובש, לא יפתור את הבעיה עצמה של הרטיבות בבית. לצורך כך תמיד תצטרכו חברת איטום מקצועית.

במידה ומדובר במשטחים לא נקבוביים, ניתן לנקות את העובש באמצעות אקונומיקה מהולה במים וניגוב עם מטלית. אתם יכולים לנסות את השיטה על קירות, זאת במידה וישנן הופעה קטנה של עובש המקבלת טיפול מיידי. אך שיטה זו לא תחדור עמוק ולא תסיר את הכתמים בצורה מוחלטת.

אם אין בעיה של רטיבות בקירות, ואין נזק לשכבות הטיח, תוכלו לבצע את הניקוי ולאחר מכן לצבוע מחדש את הקיר באמצעות צבע נגד עובש.

איך מנקים עובש בתקרה

ניקוי עובש מתקרה יכול להיות קצת יותר בעייתי. בראש ובראשונה בגלל שקשה להגיע אל התקרה. אתם תזדקקו לסולם על מנת להגיע אל האזור עם העובש. בשום פנים ואופן אל תנסו לאלתר משהו עם כיסא או לעמוד על איזה רהיט שלא נועד למטרה זו, זה יכול להיות מסוכן.

תקרה היא שכבה נקבובית ולכן אינה מתאימה לניקוי באמצעות שיטות ביתיות כמו למשל שימוש באקונומיקה. יש צורך בחומר מיוחד נגד עובש. ישנם חומרים היכולים לחדור אל שכבות נקבוביות, אך מכיוון שמדובר בתקרה כוח הכבידה ימשוך אותם כלפי מטה.

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא שהופעת העובש בתקרה היא ככל הנראה תוצאה של גג דולף. כלומר יש לבצע איטום גגות על מנת למנוע את הרטיבות.

התשובה לשאלה איך מנקים עובש בתקרה היא באמצעות קבלן מומחה לאיטום. הקבלן מסוגל לתת מענה לבעיית האיטום בגג, כך יהיה ניתן למנוע רטיבות בתקרה. לאחר מכן הקבלן יגרד את שכבות הצבע והטיח הנגועות בעובש. ולאחר שהכל נקי מעובש ,קבלני איטום משתמשים בחומרים דוחי עובש; אלו מונעים את הופעתו המחודשת של העובש. ובשלב האחרון, לאחר שנפתרה הבעיה, יש לבצע את כל תיקוני השפכטל והצבע.

איך לנקות עובש בתקרה

חומר לטיפול בעובש

שיטות ביתיות, כמו שימוש באקונומיקה בתור חומר לטיפול בעובש אינן נחשבות ליעילות; מוטב לעשות זאת באמצעות חומרים שנועדו במיוחד למטרה זו. להלן כמה דוגמאות לחומרים שתוכלו למצוא בשוק והם יעילים בטיפול בעובש:

מולדפיקס – זהו חומר על בסיס מים בו משתמשים קבלנים רבים. הוא מתאים למשטחים שניתן להרטיב אותם ויכול לשמש להסרת עובש מקירות, כולל קירות גבס. ניתן לרסס אותו על המשטח או באמצעות ניגוב והיתרון שלו הוא חדירה לעומק. יתרון נוסף שהוא אינו כולל אקונומיקה ולכן אינו משנה את הצבע של החומר ממנו אתם מסירים עובש. בעת השימוש בחומר חשוב לעבוד עם משקפי מגן. כמובן שחומר זה אינו פותר את הבעיה שגרמה להופעת העובש.

מלרוד – זהו חומר להסרת עובש הכולל חומר מלבין. הוא אידאלי לשימוש בחדרי אמבטיה ושירותים כאשר העובש הוא תוצאה של הלחות באוויר.

סטופ עובש – זהו צבע המסייע למנוע את הופעת העובש. מומלץ להשתמש בו, או במוצר מקביל, בחדרים לחים בהם ישנה נטייה להופעת עובש. הוא מתאים בתור טיפול מונע, או לאחר שמקור הבעיה טופל.

ישנם עוד חומרים נוספים בעלי פעולות דומות.

חומר לטיפול בעובש

קבלן איטום לטיפול בבעיות העובש

רוצים לדעת איך לנקות עובש בקירות ולהעניק פתרון מושלם לבעיה? לצורך כך מוטב לפנות אל קבלן איטום. עבודתו של הקבלן מתחילה בזיהוי מקור הבעיה, כלומר הגורם היוצר את הסביבה להתפתחות העובש. יתכן שיש צורך באיטום גגות או איטום קירות חיצוניים לפני הכל. לאחר שטופלה הבעיה קבלן האיטום יטפל גם בבעיית העובש עצמו ויחזיר את הקיר לקדמותו.

ניתן ליצור קשר באמצעות דף הפייסבוק.

טל ציוני - קבלן איטום מומחה
המאמר נכתב על ידי

טל ציוני - קבלן איטום מומחה

טל ציוני הוא הבעלים של חברת ט.צ איטום ושיקום מבנים. כבר מעל לעשור שחברתו מספק פתרונות איטום ברמה הגבוהה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח.
בעל תעודת הנדסאי בניין.
מאתר נזילות מוסמך.
צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר משתלמת
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה 👋
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button