איטום מרתף מבפנים

מקצועיות

כל העבודות מבוצעות על ידי קבלן איטום מומחה בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.

שירות מהלב

מלבד עבודה איכותית, כל לקוח מקבל שירות אדיב ויחס אישי.

ניסיון

דור שני בענף עם המון המלצות וחוות דעת חמות.

אחריות

אנחנו מעניקים אחריות מלאה בכתב על כל עבודה.

איטום קירות מרתף היא פעולה חשובה והכרחית; על מנת לעשות את העבודה בצורה הנכונה יש לבצע איטום חיצוני – זהו המצב האידאלי. פעולת איטום חיצוני למרתף ניתן לעשות בקלות במהלך עבודות הבנייה. אך מה קורה לאחר שנים כאשר מתגלות בעיות של רטיבות? במצב זה, כאשר קירות המרתף נמצאים מתחת לאדמה, הפתרון המעשי הוא איטום שלילי, כלומר איטום מרתף מבפנים. עבודה אותה יש לבצע בצורה מקצועית באמצעות קבלן מומחה לאיטום.

איטום שלילי למרתף

איטום קירות מרתף

בימינו כמעט בכל מבנה אנו יכולים למצוא מרתף. הסיבות לכך יכולות להיות לצורך ניצול טוב יותר של קרקעות, לצורך תשתיות או אפילו מטעמים ביטחוניים. מרתפים יכולים להיות קומה הטמונה באדמה באופן חלקי או מלא, ולעתים אף מספר קומות תת קרקעיות. אנו יכולים למצוא מרתפים בבתים פרטיים, בנייני דירות, בנייני משרדים, מרכזים מסחריים, מבני ציבור, מבני תעשייה ועוד. לצורך העניין זהו יכול להיות המרתף הביתי שלכם, החניון הציבורי, קומה בה נמצאות תשתיות של המבנה ועוד.

עבודות איטום הן דבר הכרחי בכל מבנה, והן כוללות גם איטום גגות ואיטום קירות חיצוניים. חדירות מים גורמות לנזקים רבים למבנה, ולאורך זמן הן מחלישות את המבנה. הן גם גורמות לנזקים של בדמות הופעת כתמי עובש על הקירות, בעיות חשמל ועוד בעיות שונות. עבודות מסוג זה מתבצעות על ידי חברות המתמחות באיטום, והן מסוגלות לתת מענה למבחר בעיות איטום – איטום רולקות, איטום גגות עם יריעות ביטומניות, איטום אדניות ועוד.

איטום קירות מרתף הוא אחד מסוגי האיטום אותו מבצעות חברות איטום, אך הוא מביא איתו קשיים ייחודיים; זאת מהסיבה הפשוטה כי הקיר טמון מתחת למפלס האדמה. בסביבה זו הקירות חשופים באופן קבוע לרטיבות, יותר מאשר קירות חיצוניים. שנית, בגלל המיקום מתחת למפלס האדמה אין לנו גישה המאפשרת ביצוע תיקונים של בעיות באיטום צורה חיצונית.

כאשר מדובר באיטום מרתפים חשוב להקפיד על עבודת איטום מקצועית כבר בשלבי הבנייה. ישנן פרקטיקות מיוחדות לאיטום קירות מרתף ורצפת המרתף. חשוב לעשות זאת עם קבלני איטום מומחים המקפידים על כל הסטנדרטים ועושים עבודה יסודית, אחרת זה יעלה לכם ביוקר. עבודה טובה ויסודית תבטיח פתרון לטווח הארוך, אך לאורך זמן עלולות להתגלות בעיות רטיבות; אין דרך למנוע אותן לחלוטין. ומסיבה זו יש צורך לבצע איטום שלילי למרתף; זהו הפתרון המקובל עבור איטום מרתף מבפנים.

איטום שלילי

איטום שלילי

איטום שלילי למרתף מתייחס לעבודות איטום הנעשות מתוך קירות המרתף הפנימיים. בהתחשב בכך כי קירות המרתף החיצונים נמצאים מתחת לפני האדמה, זו בדרך כלל האפשרות המעשית ביותר לביצוע איטום מרתפים.

כל שיטת איטום שבה עובדים מהצד הפנימי של הקיר מכונה איטום שלילי. כיום איטום מרתף מבפנים נעשה בדרך כלל באמצעות הזרקת חומרי איטום אל תוך שכבות הבטון או על ידי חומרי איטום צמנטיים. הטכנולוגיות מציעות לנו חומרים מתקדמים המאפשרים לעשות עבודה יעילה ואיכותית.

פתרונות אלו יכולים להתאים למגוון מבנים תת קרקעיים. ניתן להיעזר בהם לצורך התמודדות עם סדקים וחדירות מים. לצורך ביצוע עבודות איטום מקצועיות, יש צורך בהרבה יותר מחומר איטום מתאים – יש צורך באנשי מקצוע המנוסים בעבודות איטום ושיקום מבנים. רק הם מסוגלים לאבחן את הבעיות ולתכנן את עבודות האיטום על מנת להשיג את התוצאות המקסימליות.

בעת בחירת שיטת העבודה, החומרים ונקודות התורפה, מומחי האיטום בוחנים מאפיינים שונים של הבעיה, למשל האם מדובר בקיר בטון או משהו אחר, רוחב הסדק, לחץ המים, סוג הקרקע ועוד.

איטום קירות מרתף

איטום שלילי למרתף

קיימים חומרי איטום שונים בהם ניתן להשתמש לצורך ביצוע איטום שלילי למרתף. לכל חומר יתרונות וחסרונות, ובהתאם לכך הוא מתאים למצבים שונים. קבלן איטום בוחן את מאפייני הבעיה, מבצע את כל השיקולים ובהתאם לכך בוחר את חומר האיטום.

כאשר ישנן בעיות איטום במרתף, לפני שמשתמשים בחומרי איטום, יש לבצע תחילה עבודות הכנה. עבודות ההכנה כוללות שיקום הבטון באזורים בהם זה נדרש, למשל טיפולי באזורים בהן קיימות בעיות 'סגרגציה' (כיסי אוויר בבטון), טיפול בסדקים בבטון, ברזל חלוד. זהו שלב קריטי להצלחת עבודת האיטום.

רק לאחר מכן ניגשים לעבודת האיטום, מקובל לבצע איטום מרתף עם חומרים צמנטיים בעיקר, המבוססים על מרכיבים קריסטליים המסוגלים לחדור לעומק שכבות הבטון ולהתרחב במגע ישיר עם מים. כמו כן ישנו חומר צמנטי נוסף המבוסס על חומרים הידראוליים שאיתו מקובל לבצע איטום שלילי.

ניתן לבצע גם הזרקות של שרפים / פוליאוריתן מוקצף, אך זוהי שיטה מוגבלת מבחינת היכולות שלה, ובדרך כלל אינה פותרת את הבעיה בצורה טובה ומאלצת אותנו לחזור מספר פעמים לצורך ביצוע תיקונים והשלמות.

איטום מרתף מבפנים

איטום מרתף מבפנים

אם אתם נמצאים בשלבי תכנון ובנייה, זהו הזמן לחשוב על איטום המרתף. כבר מההתחלה יש לפנות לקבלן איטום מנוסה. יש לתכנן את עבודות האיטום ולבצע אותן בצורה מקצועית כבר בשלבי הבנייה. זהו הפתרון היעיל והמשתלם ביותר. לא כדאי לחסוך בשלב זה, הנזקים והתיקונים שידרשו בעקבות עבודה חובבנית יעלו לכם יותר.

אך מנגד, כאשר מדובר במבנה בנוי שבו מתגלות בעיות של חדירות מים ורטיבות בקירות המרתף, יש לתת פתרון באמצעות ביצוע איטום שלילי. גם במקרה זה יש לחפש קבלן איטום מומלץ המסוגל לאבחן את הבעיה, לעבוד עם החומרים הנכונים ולבצע את האיטום במקומות הנדרשים.

איטום ושיקום מבנים – ניתן ליצור קשר באמצעות דף הפייסבוק.

טל ציוני - קבלן איטום מומחה
המאמר נכתב על ידי

טל ציוני - קבלן איטום מומחה

טל ציוני הוא הבעלים של חברת ט.צ איטום ושיקום מבנים. כבר מעל לעשור שחברתו מספק פתרונות איטום ברמה הגבוהה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח.
בעל תעודת הנדסאי בניין.
מאתר נזילות מוסמך.
צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר משתלמת
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה 👋
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button