איטום קירות חיצוניים

איטום קירות חיצוניים בשיטות
המתקדמות ביותר - עבודה מקצועית
איטום קירות חיצוניים על ידי קבלן איטום מומחה - בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.
עבודה מקצועית ואחריות מלאה על כל עבודה! חייגו עכשיו!

מקצועיות

כל העבודות מבוצעות על ידי קבלן איטום מומחה בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.

שירות מהלב

מלבד עבודה איכותית, כל לקוח מקבל שירות אדיב ויחס אישי.

ניסיון

דור שני בענף עם המון המלצות וחוות דעת חמות.

אחריות

אנחנו מעניקים אחריות מלאה בכתב על כל עבודה.

איטום קירות חיצוניים – מה זה?

בניית מבנה מבראשית מורכבת משלבים רבים וכוללת בין היתר איטום קירות חיצוניים. את עבודת האיטום יש לבצע גם במקרים בהם מתגלים ליקויים במבנה שאינו חדש, ליקויים אלו עשויים להיווצר בשל עבודה שבוצעה באופן שאינו תקין, אך גם בשל חלוף השנים והתיישנות המבנה – דבר שגורם בין היתר להופעת סדקים בקירות, סדקים אלו מאפשרים חדירה של מים, בכל המקרים הללו יש לבצע איטום, זאת על מנת לשמור על המבנה בטוח ועמיד. כל מבנה נשחק עם חלוף השנים בשל קור או חום, מים ורוחות, תהליך השחיקה הינו איטי ברוב המקרים, על כן, יש להיות מודעים לסכנה. מעבר לפגעי מזג האוויר, שעשויים לפגוע באיטום המבנה, עשויות רעידות אדמה – גם אם הן קלות מאוד, להוביל להיווצרות סדקים במעטפת הבטון ולגרום לה להתפורר. אם מוטות הפלדה, אשר נמצאים מתחת לבטון נחשפים לאוויר עלולות להיווצר חלודה ולחות. בכל מקרה בו האיטום נפגע, חשוב לפעול בהקדם ולתקנו. ליקויים באיטום קירות עלולים לפגוע קשות באיכות החיים של הדיירים ואף לסכן את חייהם, שכן מבנה שאינו אטום כהלכה אינו בטוח.

איטום קירות חיצוניים

איטום בגובה

מכיוון שמבנים מתנשאים לגובה רב, יש להיעזר בשיטות שונות שמאפשרות ביצוע איטום בגובה. בעלי מקצוע אשר מתמחים בעבודות איטום בגובה יכולים לתקן סדקים שנוצרו בבטון ואף לעטוף מחדש את שלד המבנה של הבניין, כך שהוא לא יחליד והמבנה ישאר בטוח לאורך זמן רב. מעבר לחשיבות הרבה של שמירה על מבנה בטוח ועמיד, תורמות עבודות איטום בגובה למראה של המבנה – ומכאן גם לעליית ערכו.

כיצד מתבצעות עבודות איטום בגובה?

איטום בגובה יכול להתבצע באמצעות שיטות שונות: ניתן לבצע עבודות איטום קירות חיצוניים באמצעות פיגום, בעזרת מנוף או באמצעות סנפלינג, כמובן שעבודות אלו כרוכות בסיכון רב, לכן, עליהן להתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים שהוכשרו כהלכה ומקפידים לעבוד בהתאם לכל כללי הבטיחות בעבודה.

איטום קירות חיצוניים

איטום בגובה באמצעות פיגום קבוע

במידה שמדובר על עבודה גדולה, אשר נמשכת לאורך זמן – בין חודש לחודשיים, או כשיש לבצע איטום חיצוני לכל הבניין, לתקן כשלים שנוצרו בעקבות קורוזיה, לתקן ברזלים, להדביק אריחים או לשפץ את חלקו החיצוני של הבניין, ניתן להיעזר בפיגומים.

איטום קירות חיצוניים

פיגום הוא מתקן שמוצב על הקרקע למשך תקופה מסוימת. את הפיגומים ניתן להתקין גם על המבנה או לחבר אותם למבנה עליו מותקן משטח. בין מגוון סוגי הפיגומים הקיימים ישנם גם פיגומים ניידים, פיגומים אלו מתאימים בין היתר לעבודות שאינן גדולות ואינן אורכות זמן רב. בנוסף, הם מסייעים בייעול העבודה וקיצור לוחות הזמנים משום שהם קלי משקל וניחנים ביציבות ועמידות.

איטום בגובה באמצעות מנוף

ניתן לאטום קירות חיצוניים גם באמצעות מנוף. לצורך ביצוע העבודה יש לוודא כי קיימת גישה נוחה להצבת המנוף. המנוף נחוץ במקרים בהם יש לבצע תיקון בשטח עבודה גדול או בקיר חיצוני גדול. העבודה באמצעות המנוף נמשכת זמן רב יחסית, כאשר המנוף מאפשר לעובדים לבצע עבודה מאוד יסודית.

איטום בגובה באמצעות סנפלינג

כאשר יש צורך באיטום קירות חיצוניים אליהם קשה להגיע באמצעות שיטות אחרות, תהיה שיטת הסנפלינג המתאימה ביותר. לצורך ביצוע העבודה יש לעבור הכשרה מקצועית בביצוע עבודות איטום בגובה באמצעות סנפלינג. במסגרת העבודה קושר בעל המקצוע את גופו באמצעות חבלי סנפלינג, כאשר הוא פועל בהתאם לכל הוראות הבטיחות. כמו כן, על בעל המקצוע לוודא כי ישנו בעל מקצוע נוסף אשר משגיח על בטיחותו.

איטום קירות חיצוניים

איטום חלונות

איטום חלונות הינו חלק בלתי נפרד מאיטום המבנה. באמצעות איטום חלונות שנעשה בצורה מקצועית ניתן למנוע או לטפל בבעיות רטיבות, נזילות ועובש. בנוסף, מסייע האיטום בפתירת בעיות הקשורות לבידוד תרמי והתקלפות קירות. חשוב מאוד לשים לב לבעיות איטום בחלונות כדי שיהיה ניתן לטפל בהן במהירות ובאופן מדויק. איטום חלון לקוי עלול להיות תוצאה של שימוש בחומרי גלם שאינם איכותיים, שיפוע לקוי של סף החלון, בעיות עיבוי או בלאי באיטום. כשלים באיטום החלונות עשויים להיות גם תוצאה של בניה לקויה או תכנון שנעשה בצורה לא נכונה. חדירה של לחות ברווח שבין המשקוף לזגוגית החלון, עבודות אלומיניום שבוצעו באופן כושל וגורמים נוספים עשויים לגרום לחלונות שלא להיות אטומים כנדרש. כדי לטפל בבעיית האיטום יש צורך בבעלי מקצוע מנוסים אשר מזהים את הגורם לבעיה, את סוג הבעיה ואת חומרתה, בהתאם למאפיינים אלו יש לבצע את התיקון.

שיקום בטון – תהליך העבודה

איטום קירות חיצוניים דורש לעיתים התערבות לצורך שיקום בטון.

כדי ששיקום בטון יתבצע בצורה מקצועית, יש לוודא כי בעלי המקצוע הוכשרו לביצוע העבודה וצברו ניסיון רב בתחום.

השלב הראשון של התהליך כולל אבחון. במסגרת האבחון מאתר בעל המקצוע את מקור הבעיה ואת הסיבה שגרמה להיווצרותה, לשם כך יש ערוך בדיקות עומק ולא להסתפק בביצוע עבודה נקודתית שלא תפתור את הבעיה מהשורש ותוביל לצורך בפעולות שיקום חוזרות.

תקן 1877 מגדיר בין היתר אילו פעולות כלולות באבחון התקלה כך שיהיה ניתן לאתר את הכשל ולפתור אותו בצורה היעילה ביותר. לצורך האבחון יש לערוך קידוחים ובדיקות מעבדה. כמו כן, יש להיעזר במהנדס שהוכשר בתחום שיקום בטון.

תקן 1877 מגדיר גם אילו פעולות יש לבצע על מנת לשקם את הבטון לאחר שהתגלה מקור הבעיה. התקן מגדיר בין היתר את הפעולות שיש לבצע כדי להגן על המבנה מפני נזקים שונים, כדי לחזק את המבנה וכדי לייצר עמידות בפני כימיקלים. בנוסף, מגדיר התקן באילו חומרים ניתן להשתמש, כאשר מושם דגש על רמת העמידות בפני קורוזיה, רמת העמידות בפני כלורידים וגורמים נוספים.

חומרי השיקום מתחלקים לרמות: מR1 עד R4. כמו כן, יש לייצר אבטיפוס בשטח של עשרה מ"ר – זאת לצורך בחינת מידת היעילות. בנוסף, יש לבדוק את הבטון ששוקם ולקבל אישור על עבודת השיקום מהמתכנן והקבלן.

בהמשך יש להחליף את הבטון הבלוי ולטפל בברזל הזיון בהתאם להנחיות, הטיפול כולל צביעה של הברזל בפריימר לצורך מניעת חלודה, רצוי לבצע עבודה זו על ידי מריחת חומר אשר מטפל ומונע קורוזיה בברזלי זיון. בהמשך, יש ליישר את חומר השיקום עד מישור הבטון. את הטיח יש לתקן באמצעות חומרים ייעודיים אחרים.

לאחר מכן יש לבצע אשפרה במים במשך שלושה ימים לפחות, שלוש פעמים ביום – זאת על מנת לחזק את הבטון וליישם מעכבי שיתוך.

לאחר שלבים אלו ועם חלוף עשרה ימים לפחות מהמועד בו בוצעו פעולות השיקום יש ליישם את הצבע.

איטום קירות חיצוניים – חומרים נפוצים

קיימים מספר חומרי איטום נפוצים המתאימים לאיטום קירות חיצוניים. בין החומרים הללו ניתן לציין את חומר האיטום הצמנטי. חומר זה איכותי ביותר. ישנם סוגים שונים של חומרי איטום צמנטי ואלו נבדלים זה מזה מבחינת הגמישות, אשר מאפשרת טיפול בסדקים. בנוסף, יש להתאים את החומר לתנאי השטח. אפשר ליישם את החומר במריחה או בהתזה.

חומר איטום מסוג אחר הינו איטום קריסטלי, החומר נחשב לאיכותי מאוד והוא מספק הגנה טובה מפני חדירת רטיבות. באמצעות החומר ניתן לאטום את המבנה מבפנים, כך שהעבודה אינה מתבצעת באופן שטחי בלבד. מעבר לכך, החוזק של האיטום גובר עם חלוף הזמן ושומר על המבנה חזק ועמיד.

חומר איטום אחר אשר מספק בין היתר הגנה מפני נזקי מזג אוויר ולחות הינו איטום ביטומני. חומר זה ניתן ליישום על תשתיות רבות באמצעות מריחה, התזה ושיטות אחרות.

בין חומרי האיטום הנוספים ניתן לציין: איטום פוליאוריטני, אשר מתאפיין בעמידות גבוהה בפני לחות ורטיבות וחומרי איטום שקופים, כמו למשל: "סילר", חומרים אלו משמשים לאיטום קירות חיצוניים עם תשתית סופגת.

החברה שלנו – ט.צ איטום ושיקום מבנים, מתמחה באיטום קירות חיצוניים וחלונות.

המקצועיות והניסיון הרב שצברנו, לצד היחס האישי והאחריות שאנו מעניקים ללקוחותינו, מבטיחים שמירה על מבנה עמיד ויציב ושקט נפשי.

נשמח לעמוד לשירותכם.

מאמרים נוספים על איטום קירות חיצוניים

טל ציוני - קבלן איטום מומחה
המאמר נכתב על ידי

טל ציוני - קבלן איטום מומחה

טל ציוני הוא הבעלים של חברת ט.צ איטום ושיקום מבנים. כבר מעל לעשור שחברתו מספק פתרונות איטום ברמה הגבוהה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח.
בעל תעודת הנדסאי בניין.
מאתר נזילות מוסמך.
צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר משתלמת
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה 👋
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button