מה עושים נגד עובש בקירות

מקצועיות

כל העבודות מבוצעות על ידי קבלן איטום מומחה בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.

שירות מהלב

מלבד עבודה איכותית, כל לקוח מקבל שירות אדיב ויחס אישי.

ניסיון

דור שני בענף עם המון המלצות וחוות דעת חמות.

אחריות

אנחנו מעניקים אחריות מלאה בכתב על כל עבודה.

לפני שנדבר על מה עושים נגד עובש בקירות, על חומר נגד עובש בקירות, ועל מי יכול להעניק לכם את הפתרון הטוב ביותר; ברצוננו לדבר על הבעיות שמביא איתו עובש בקירות והסיבות להופעתו.

אז עובש הוא ללא ספק דבר מכוער. הוא עשוי להופיע על הקיר בתור כתמים צהבהבים ושחורים והדבר פוגע במראה הקירות והתקרות. העובש גורר איתו גם התקלפות של טיח וצבע, וברור שאף אחד לא רוצה דבר כזה בביתו.

אך מדובר בבעיה שהיא יותר מבעיה אסתטית. העובש בקירות הוא אורגניזם חי, סוג של פטרייה. הוא מפיק נבגים המשתחררים לאוויר ואלו גורמים למגוון תופעות לא נעימות ואף מחלות של ממש, חלקן מסוכנות. כאשר יש עובש בקירות צריך לטפל בבעיה.

עובש בקיר אקונומיקה

מה גורם לעובש בקירות

נבגי העובש תמיד נישאים באוויר. אך כאשר הם מוצאים סביבה לחה המתאימה להתפתחותם, שם מתחילות להתפתח פטריות העובש והן גורמות לנזקים רבים. הסיבות להתפחות העובש יכולות להיות אחת מהסיבות הבאות:

  1. רטיבות בקירות – בעיות של רטיבות בקיר הן אחת הסיבות השכיחות להתפתחות עובש. זה קורה בדרך כלל בקירות חיצוניים או גגות דרכם מחלחלים מי גשמים. וכך המים נספגים בקירות והופכים להיות סביבה אידאלית להתפתחות עובש בקירות. בעיות רטיבות בקירות יכולות תוצאה של בעיות איטום בגג או איטום קירות חיצוניים, אך גם מקרים של נזילה בצנרת יכולים לגרום לבעיות דומות. גם נזילות מתחת לרצפה עלולות לגרום לעובש על הקירות.
  2. בעיות עיבוי – בעיות עיבוי הן תוצאה של התעבות הלחות באוויר על משטחים קרים. זוהי אותה התופעה המתרחשת כאשר אתם מוציאים מהמקרר פחית קולה קרה ומיד אתם רואים שהיא מתחילה ”להזיע“. באופן דומה כאשר בחוץ קר ובבית אתם מפעילים חימום, הקירות שלכם יכולים להתחיל ”להזיע“.
  3. עובש בחדרים לחים – בעיה זו בדרך כלל מתרחשת בחדרים רטובים כמו חדרי אמבטיה. בחדרים אלו באופן טבעי ישנה לחות גבוהה, וכאשר החדר אינו מאוורר מספיק הלחות נספגת בקירות ויוצרת בעיות של עובש.

הבנת הגורם לבעיה חשובה גם היא, איננו מטפלים רק בעובש אלא גם בגורם להופעת העובש. למשל אם יש לכם בעיה של נזילות בגג, פתרון נקודתי לעובש יחזיק מעמד עד הגשם הבא. מי שרוצה פתרון ארוך טווח צריך לפנות אל אוטם מורשה. קבלן איטום גם מטפל במקור לבעיה, וגם פותר את בעיית העובש בקירות.

אוטם מורשה

עובש בקיר אקונומיקה

אם תחפשו באינטרנט מה עושים נגד עובש בקירות, בוודאי תמצאו שיטות שונות. ניקוי עובש בקיר אקונומיקה היא אחת השיטות השכיחות. אך לצערנו היא לא ממש יעילה, למרות שעל פניו לפעמים נראה שכן.

עובש בקיר אקונומיקה יכולה להיות שיטה יעילה להרוג את העובש, אך בניגוד למה שכתוב באינטרנט כי האקונומיקה מחטאת את הקיר ומעניקה לו עמידות בפני גידול עובש עתידי, בפועל זה אינו המצב.

ניקוי עובש בקיר אקונומיקה אינו מסיר לחלוטין את העובש, הוא משאיר אחריו כתמים. העובש גדל מתחת לפני השטח והאקונומיקה לא תצליח לחסל את כל העובש, כך שבמהרה העובש ישוב לגדול. גם הסרת פני השטח של העובש לא תחזיר לקיר את המראה שהיה לו. ניקוי עובש עם אקונומיקה עשוי להתאים לאריחי אמבטיה וחומרים לא נקבוביים, אך ממש לא עבור קירות.

וכמובן אסור לשכוח שאקונומיקה לא מטפלת בבעיה הגורמת לעובש. אם ישנה חדירת מים מהגג, בעיית איטום קירות חיצוניים או נזילה סמויה בקיר, חייבים לטפל בבעיה עצמה.

מה עושים נגד עובש בקירות

השלב הראשון בהתמודדות עם בעיית העובש הוא איתור מקור הבעיה. אוטם מורשה יכול לבצע איתור נזילות מים בקיר או לבדוק האם מדובר בנזילות מהגג או חדירת מים מקירות חיצוניים. וכמובן שקבלן האיטום יכול להעניק פתרון לבעיות הללו. זהו השלב הראשון שבלעדיו שום פתרון לא יצליח להחזיק מעמד.

השלב השני הוא מתן מענה לקיר שעליו הופיע העובש. ככל שנטפל בבעיה בשלב מוקדם יותר, כך יהיה יותר קל. מקרים קשים של עובש, שהיו זמן רב על הקיר, גורמים לנזקים רבים. לא ניתן להשתמש בהסרה נקודתית ויש לבצע גירוד של שכבות צבע וטייח, לאחר שהוסר העובש יש להשתמש בחומר ייעודי למניעת עובש. ולאחר מכן עבודות שפכטל על מנת לתת לקיר את המראה החלק. ולבסוף לצבוע מחדש את הקיר.

חומר נגד עובש בקירות

חומר נגד עובש בקירות

לצורך ההתמודדות עם עובש מקובל להשתמש בחומרים שונים בהתאם לאופי הבעיה והפתרון הנדרש. תוכלו להשיג חומר נגד עובש בקירות בחנויות לחומרי הבניין. אך מכיוון שאין מדובר בפתרון קסם, אלא צורך בעבודה יסודית הנותנת גם מענה למקור הבעיה, מוטב מראש לפנות אל חברת איטום ושיקום מבנים; זו תבצע את העבודה בצורה מקצועית.

כאשר מחפשים חומר נגד עובש בקירות יש להבדיל בין הפעולות השונות אותן עושה החומר. למשל ישנם חומרים המיועדים לריסוס, בדרך כלל הם מיועדים לניקוי שטחי של עובש. הם יכולים להיות יעילים מאוד במשטחים לא נקבוביים כמו אריחי אמבטיה ומשטחים שונים. ישנם גם חומרים אחרים המיועדים למשטחים נקבוביים ולהם יש את היכולת לחדור לעומק המשטח ולבצע יותר מניקוי שטחי; הם מסוגלים לבצע השמדה אמתית של העובש. ישנם גם צבעים נגד עובש או תוספים ההופכים את הצבע לעמיד נגד עובש. חומרים אלו אינם מסירים עובש, אלא נועדו למנוע התפתחות עתידית של העובש.

מה עושים נגד עובש בקירות

אוטם מורשה

כאשר יש לכם בעיה של עובש בבית, ישנו רק פתרון יעיל אחד – פנו אל חברת ט.צ. איטום ושיקום מבנים. אנו מביאים איתנו את הניסיון ואת היכולות לתת מענה כולל לבעיה. אנו מאתרים את מקור הבעיה, מבצעים את עבודות האיטום הדרושות, מנקים את העובש ומשקמים את הקירות. וזאת תוך כדי שימוש בחומרים המונעים את התפתחות העובש.

ניתן ליצור קשר באמצעות דף הפייסבוק.

 

טל ציוני - קבלן איטום מומחה
המאמר נכתב על ידי

טל ציוני - קבלן איטום מומחה

טל ציוני הוא הבעלים של חברת ט.צ איטום ושיקום מבנים. כבר מעל לעשור שחברתו מספק פתרונות איטום ברמה הגבוהה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח.
בעל תעודת הנדסאי בניין.
מאתר נזילות מוסמך.
צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר משתלמת
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה 👋
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button