איך להיפטר מעובש בקיר

מקצועיות

כל העבודות מבוצעות על ידי קבלן איטום מומחה בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.

שירות מהלב

מלבד עבודה איכותית, כל לקוח מקבל שירות אדיב ויחס אישי.

ניסיון

דור שני בענף עם המון המלצות וחוות דעת חמות.

אחריות

אנחנו מעניקים אחריות מלאה בכתב על כל עבודה.

רבים שואלים איך להיפטר מעובש בקיר, ואף מנסים פתרונות ביתיים כמו הסרת עובש עם אקונומיקה, אך לא ממש מצליחים להשיג תוצאות. יש לכם בעיות של עובש בקירות? בואו נבין ממה נוצר עובש בקיר ומה ניתן לעשות נגד עובש על הקיר.

ממה נוצר עובש בקיר

עובש הוא שם כללי לפטריות. זהו אורגניזם חי, וכאן חשוב לציין שישנם סוגים שונים של עובש. למעשה ידועים למדע אלפי סוגים שונים של עובש. ברמת העיקרון עובש הוא דבר חשוב בטבע, הוא מאפשר פירוק ומיחזור של חומר אורגני. ואפילו ישנם סוגים של עובש בעלי יתרונות של ממש לאדם. למשל עובש משמש בתעשיית הגבינות וגם לייצור אנטיביוטיקה; אך כמובן כאשר אנו מדברים על עובש בקירות זהו לא בדיוק העובש המועיל לבני אדם, יש בו סכנות של ממש.

כאשר אנו שואלים ממה נוצר עובש בקיר, אנו בדרך כלל שואלים את השאלה מה גרם לעובש להופיע על הקיר שלנו ”יש מאין“. ובכן העובש הוא אורגניזם חי; הוא מפריש נבגים הנישאים באוויר. הם קטנים מאוד ואינכם רואים אותם אבל הם תמיד נמצאים באוויר. וכאשר הם נוחתים על סביבה לחה הם מתחילים להתפתח לפטריות עובש. וגם ממשיכים להפריש עוד ועוד נבגים הגורמים להתפשטותם.

העובש מזוהה עם מחלות ובעיות בריאותיות, ומקורן של המחלות הוא בנבגים של העובש. וכאשר יש לכם עובש בבית, למשל עובש באמבטיה, אתם נחשפים לכמות גדולה של נבגים והבעיות הבריאותיות מתחילות לצוץ. לא תמיד אתם מבינים את מקור העייפות, כאבי הראש, בעיות הנשימה או גירויי העיניים – אך ישנה סבירות גבוהה כי זוהי תוצאה של נבגי העובש בבית. ולכן חשוב לפעול נגד עובש על הקיר.

עובש בקירות הבית מופיע במקומות בהם ישנה בעיה של לחות או רטיבות. למשל אם ישנן נזילות בצנרת, חדירת מי גשמים או בעיות עיבוי שנגרמות כתוצאה מגשרי קור ובידוד תרמי לקוי. כל אלה סיבות שבגללן צפויות להופיע פטריות העובש.

לאחר שהבנו ממה נוצר עובש בקיר, ניתן לדבר על מה עושים נגד עובש על הקיר.

נגד עובש על הקיר

איך להיפטר מעובש בקיר

התמודדות עם עובש בקירות צריכה קודם כל להיעשות ברמה המניעתית. אנו רוצים למנוע את התנאים להתפתחות העובש. יש להקפיד על אוורור טוב על מנת למנוע לחות בבית. ויש לטפל בכל מקרה של נזילות מים בקירות ובעיות איטום גגות וקירות חיצוניים. כך נמנע את הרטיבות ואת הלחות בבית.

מעבר לזאת, ישנם מצבים הגורמים להתפתחות עובש שאינם קשורים כלל לבעיות איטום. תופעה זאת נקראת עיבוי או במונח המקצועי "תופעת קונדנסציה", זהו תהליך שבו הופכים אדי המים שבאויר ממצב של גז למצב של נוזל. במבני מגורים מתרחשת תופעה זו בהיווצרות לחות\רטיבות על גבי הקירות והתקרות, עקב אויר חם שבא במגע עם גופים קרים בתוך המבנה. כתוצאה מהמגע בין האויר החם לבין גוף קר כלשהו (קירות מעטפת , תקרה בקומה אחרונה או חלונות ) מתרחש תהליך שבו הופכים האדים באויר למים ונוצרת "הזעה", אשר מתבטאת בהופעת כתמי רטיבות ,עובש או פטריות. בדר"כ תופעת קונדנסציה מתרחשת בזמני החורף הקרים מאוד כאשר הפרשי הטמפ' גבוהים.

כאשר קיים עובש בקירות יש להשמיד אותו. אם תחפשו בגוגל ”איך להיפטר מעובש בקיר“, במקומות רבים באינטרנט ממליצים על פתרונות כמו מטלית רטובה עם אקונומיקה, אך האמת שזהו אינו פתרון יעיל. העברת מטלית עם אקונומיקה תסיר חלק מהעובש, אך לא את כולו ובטח שלא תפתור את הבעיה.

חשוב להתמודד עם הבעיה כבר במסגרת הליכי הבנייה או כל שיפוץ שעושים בבית. תמיד הכניסו לתמונה חברת איטום. ואם מדובר בבית קיים והופיעה בעיית עובש בקירות, גם כאן קבלן מומחה לאיטום הוא היחיד המסוגל לספק פתרון יעיל וארוך טווח.

איך להיפטר מעובש בקיר

נגד עובש על הקיר

ישנם פתרונות שונים נגד עובש על הקיר. למשל ישנם חומרים נגד עובש המסייעים לניקוי עובש. מבלי להזכיר מותג זה או אחר, חומרים אלו יעילים בדרך כלל בהסרת עובש יבש ולא במקרים של עובש טרי וקירות מתקלפים. אלו יכולים להיות חלק מהפתרון, אך בדרך כלל גם מומלץ להשתמש בצבע נגד עובש (זאת כמובן לאחר שטופלו כל בעיות חדירות המים). צבעים אלו מומלצים לחדרי אמבטיה ומטבחים.

אך לא נשכח שההתמודדות עם העובש עשויה לכלול עבודה עם שפכטל לצורך הסרת שכבות צבע וטיח. סתם כך למרוח צבע נגד עובש לא יעניק לכם את הפתרון שאתם מחפשים.

איך להיפטר מעובש בקיר? הפתרון הטוב ביותר הוא לפנות אל מומחים לאיטום. אנו בחברת ט.צ. איטום ושיקום מבנים מביאים איתנו מבחר פתרונות לצורך מניעת הופעת עובש והסרת עובש בקירות. אנו מטפלים בכל ההיבטים של הבעיה, החל מעבודות איטום גגות ואיטום קירות חיצוניים, דרך טיפול בבעיות התעבות ועד טיפול נקודתי כאשר ישנה בעיית עובש.ממה נוצר עובש בקיר

עקבו אחרינו גם באמצעות דף הפיסבוק

טל ציוני - קבלן איטום מומחה
המאמר נכתב על ידי

טל ציוני - קבלן איטום מומחה

טל ציוני הוא הבעלים של חברת ט.צ איטום ושיקום מבנים. כבר מעל לעשור שחברתו מספק פתרונות איטום ברמה הגבוהה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח.
בעל תעודת הנדסאי בניין.
מאתר נזילות מוסמך.
צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר משתלמת
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה 👋
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button