מקצועיות

כל העבודות מבוצעות על ידי קבלן איטום מומחה בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.

שירות מהלב

מלבד עבודה איכותית, כל לקוח מקבל שירות אדיב ויחס אישי.

ניסיון

דור שני בענף עם המון המלצות וחוות דעת חמות.

אחריות

אנחנו מעניקים אחריות מלאה בכתב על כל עבודה.

הפעם אנו רוצים לדבר אתכם על איטום מרתף וכל מה שצריך לדעת בנושא: נסביר כיצד זה מתבצע, מהו איטום מבחוץ ומהו איטום מבפנים וכמובן נדבר גם על איטום שלילי מחיר.

על פי ההגדרה, מרתף הוא קומה הממוקמת מתחת למפלס הכניסה של המבנה, זה יכול להיות באופן חלקי או מלא. בבתים רבים בישראל ישנם מרתפים העונים על הגדרה זו. אלו יכולים להיות בתים פרטיים, ואלו יכולים להיות גם בנייני מגורים, מוסדות ציבור, מוסדות חינוך, בנייני משרדים ועוד.

בהתאם לאופי המבנה, כך גם אופי השימוש במרתף משתנה. מרתפים יכולים לשמש למגוון מטרות: לעתים הם משמשים בתור מקומות חנייה, דבר מקובל מאוד בערים הגדולות. הם עשויים לשמש לצורך תמיכה במערכות שונות של הבניין, החל מפיר המעלית ועד מערכות חימום מים וחשמל. מרתפים יכולים לשמש בתור מקלט לשעת חירום, ואפילו חדרי כושר, חדרי משחקים ואולי גם מרתף יין למי שיכול להרשות לעצמו את התחביב הנחמד הזה.

מכיוון שקומת המרתף נמצאת מתחת לפני הקרקע ונמצאת במגע ישיר עם הקרקע, היא חשופה ללחות ורטיבות שבאדמה. אלו יכולים להיות מי הגשמים או מי ההשקייה. ומכיוון שהאזורים הללו אינם חשופים לשמש ואוויר, המים אינם מתנדפים במהירות. הקירות באים במגע עם הרטיבות בצורה תמידית. מסיבה זו יש לבצע איטום מרתף מבחוץ.

איטום שלילי מחיר

איטום במרתפים הוא עבודה עבור חברת איטום מקצועית. זוהי עבודה שיש לבצע אותה בצורה יסודית כבר בשלבי הבנייה. זאת מכיוון שלאחר מכן לא תהיה גישה חיצונית לקירות המרתף. כל עבודה חובבנית תגרום לבעיות של חדירות מים הגורמות לנזק כבד לתשתיות המבנה. ניתן, וגם צריך, לבצע איטום מרתף פנימי. אך חשוב לנו מאוד שהמים לא יחדרו אל עומק הקירות, ולכן אין תחליף לאיטום חיצוני. איטום שלילי (איטום פנימי) אינו אפקטיבי באותה המידה. אך יתכן כי במהלך השנים האיטום יפגע וכן יהיה צורך לבצע איטום שלילי במרתפים.

איטום מרתף מביא גם תועלת נוספת במניעת חדירת גז ראדון אל המרתף. גז הראדון הוא גז רדיואקטיבי הנפלט באופן טבעי מהאדמה, ואף מקירות. כאשר ישנו אוורור טוב אין בעיה, אך במרתפים הסכנה גדולה מכיוון שהגז מצטבר ונלכד במרתף.

איטום מרתף מבחוץ

איטום מרתף מבחוץ

איטום מרתף מבחוץ אינו דומה לעבודת איטום קירות חיצוניים, בגלל הבעייתיות המיוחדת של מבנה תת קרקעי. כאן ישנו צורך במתן פתרון איטום מורכב יותר גם עבור הקירות החיצוניים וגם עבור איטום רצפת המרתף.

באופן כללי זה ידוע שנהוג להשתמש ביריעות ביטומניות לצורך איטום, והן אכן יעילות מאוד. אך מה שמתאים עבור עבודות איטום גג חיצוני אינו מתאים עבור המרתף. יריעות ביטומניות משמשות לאיטום הרצפה, על כך מייד נדבר. אבל לצורך איטום קירות המרתף החיצוניים, יש לבצע איטום בהתזה. כל פרט קטן בתהליך חשוב. יש לוודא כי הקירות חלקים ונקיים, ולעתים יש צורך לבצע איטום נקודתי של סדקים לפני שמתחילים בעבודה.

ישנם חומרים שונים בהם נהוג להשתמש לצורך איטום מרתף מבחוץ. חומרים אלו יוצרים שכבת הגנה חיצונית על הקיר. כל מבנה זוכה לפתרון קצת אחר מבחינת חומר האיטום ועובי שכבת האיטום, בהתאם לרמת החשיפה שלו לרטיבות.

לאחר ביצוע האיטום יש לשים שכבה נוספת של הגנה, זאת על מנת למנוע מגע ישיר בין חומר האיטום לבין הקרקע. אפשר להשתמש בלוחות קלקר, אך קיימים גם פתרונות אחרים.

לגבי איטום רצפה של מרתף, זהו שלב אותו יש לבצע במקביל ליציקת הבטון הראשונה. לאחר שיוצקים את הבסיס יש לאטום אותו באמצעות יריעות ביטומניות. היריעות צריכות לכסות את כל הרצפה, ולחפוף את הקירות עד לגובה של 60 ס“מ.

איטום שלילי במרתפים

איטום שלילי במרתפים

איטום שלילי הוא מושג המתייחס לעבודות איטום המתבצעות מצידו הפנימי של קיר המבנה. בדרך כלל מדובר על איטום שלילי במרתפים, מכיוון שבאופן טבעי אין בהם גישה אל הקיר החיצוני. ומסיבה זו, כאשר ישנן בעיות איטום יש למצוא פתרונות אחרים ולהשתמש באיטום שלילי.

איטום שלילי במרתפים נעשה כיום באמצעות מס' שיטות שונות, הזרקת חומר איטום אל תוך שכבות הבטון, איטום ע"י חומרים צמנטיים מבוססים קריסטלים או חומרים צמנטיים הידראוליים.

איטום שלילי מחיר

איטום שלילי מחיר הוא אינו דבר אחיד, הוא תלוי מאוד בנסיבות והמאפיינים של המבנה. כאשר מזמינים קבלן איטום הוא קודם כל בודק את סוג הקיר, חומרת הבעיה ומורכבותה. עליו להעריך באיזה סוג של חומר להשתמש, היכן להזריק אותו ומהן הכמויות הדרושות. בדרך כלל משתמשים בחומרים צמנטיים המבוססים על קריסטלים או הידראולים.

יתר על כן יש לבחון פקטורים אחרים העשויים להיות מכשול המקשה על העבודה ולהשפיע על המחיר. למשל לעתים יש לפרק אריחים מהקירות והרצפות, ואלו הם דברים אשר משפיעים על המחירים.
באופן כללי אנחנו יכולים לדבר על מחירים בטווח של כ 400-500 ש“ח למטר מרובע, אף מחירים אלו יכולים להשתנות מאוד בעקבות כל הגורמים האחרים. הפתרון הטוב ביותר הוא הזמנת קבלן מומחה לאיטום על מנת לבדוק מה צריך לעשות. רק כך תוכלו לקבל הצעת מחיר מדויקת עבור העבודה.

איטום מרתף

איטום מרתף

כדאי להתייחס ברצינות לכל הנושא של איטום מרתף. כל ניסיון לחסוך בעלויות יכול להתגלות כטעות בקנה מידה היסטורי. פגמים באיטום מרתף עשויים להתגלות רק לאחר שיסתיימו תהליכי הבנייה, מצב שבו תיקונם יהיה יקר ומוגבל מאוד ביכולות להעניק פתרון ארוך טווח. לכן, כבר מהרגע הראשון חשוב לעשות זאת עם קבלן איטום מוסמך, חברת איטום בעלת ניסיון בעבודות מסוג זה.

כמו תמיד חברת ט.צ. איטום ושיקום מבנים עומדת לשירותכם בשירותי ייעוץ, תכנון וביצוע של עבודות איטום. אנו מסוגלים לתת מענה מקצועי על פי כל התקנים ותוך כדי ביצוע מוקפד ואיכותי העובר את כל ביקורות הבנייה. אנו מעניקים שירות לכל סוגי הפרויקטים, מבנייה למגורים, ועד נכסים מסחריים וציבוריים.

מתעניינים לגבי איטום שלילי מחיר? התקשרו אלינו ותקבלו הצעת מחיר.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם בדף הפייסבוק.

טל ציוני - קבלן איטום מומחה
המאמר נכתב על ידי

טל ציוני - קבלן איטום מומחה

טל ציוני הוא הבעלים של חברת ט.צ איטום ושיקום מבנים. כבר מעל לעשור שחברתו מספק פתרונות איטום ברמה הגבוהה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח.
בעל תעודת הנדסאי בניין.
מאתר נזילות מוסמך.
צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר משתלמת
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה 👋
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button