מקצועיות

כל העבודות מבוצעות על ידי קבלן איטום מומחה בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.

שירות מהלב

מלבד עבודה איכותית, כל לקוח מקבל שירות אדיב ויחס אישי.

ניסיון

דור שני בענף עם המון המלצות וחוות דעת חמות.

אחריות

אנחנו מעניקים אחריות מלאה בכתב על כל עבודה.

לגבי איטום תת קרקעי ישנם כמה דברים חשובים שצריך לדעת. ראשית כל, זוהי אחת מעבודות האיטום המאתגרות ביותר. שנית זוהי אחת מעבודות האיטום החשובות ביותר. ושלישית, בהתחשב במה שכבר נאמר, זוהי עבודה עבור מומחים לאיטום. אין כאן שום מקום לחובבנות או עבודה של שיפוצניקים שאינם קבלני איטום.

יתכן כי מדובר באיטום חניונים תת קרקעיים, איטום קירות מרתף, איטום מקלט או כל מבנה תת קרקעי אחר. ברמת העיקרון, כל סוג של מבנה תת קרקעי מביא את אותם אתגרים מבחינת האיטום.

איטום תת קרקעי

מדוע זוהי עבודה כל כך חשובה

כאשר יש במבנה חלל תת קרקעי, כמו מרתפים, הם באופן טבעי חשופים לתנאים שאינם אידאליים. הם נמצאים מתחת לפני האדמה, במקום שבו הם חשופים ללחץ ותנאי לחות, לחץ ורטיבות באופן קבוע. לכן עבודת האיטום צריכה להיות יסודית, והיא דורשת טכנולוגיות מתאימות. היא שונה מעבודות איטום קירות חיצוניים החשופים לאוויר.

ומכיוון שהחללים התת קרקעיים מכוסים באדמה, המשמעות של זה היא שקשה מאוד לתקן בהם בעיות איטום. וזה מביא אותנו להבחנה בין איטום חיובי ואיטום שלילי

בין אם מדובר באיטום מרתפים או איטום מקלט, איטום חיובי מתבצע בשלבי הקמת המבנה. זהו האיטום המבוצע על הצד החיצוני של קירות המבנה. ובמקרה של איטום תת קרקעי, אלו הם הקירות שיהיו מכוסים באדמה. זוהי עבודה החייבת להיעשות על פי התקנים, בעזרת חומרי איטום מתקדמים ותוך כדי הקפדה על כל שלבי העבודה ושיטות היישום. כל כשל בביצוע עבודות איטום חיובי יהפוך לבעיה קשה. בעיה שתבוא לידי ביטוי ברטיבות בתוך החלל התת קרקעי, ונזקים מתמשכים ליסודות המבנה.

כבר בעת שלבי התכנון והבנייה, קבלן איטום מקצועי חייב להיות בתמונה. תפקידו הוא לתכנן את שיטות האיטום ולבצע אותן בצורה יסודית.

איטום שלילי הוא השם המקצועי לאיטום המתבצע בצידם הפנימי של הקירות החיצוניים. ניתן להגיד שזוהי ברירת המחדל. למרות שיש היום שיטות מתקדמות ויעילות להחדיר חומרי איטום לתוך הבטון, בפועל אין זהו הפתרון האידאלי. זוהי השיטה שבה משתמשים לצורך תיקון בעיות איטום, אך היא אינה תחליף לאיטום חיובי כבר בשלבים הראשונים.

על מנת לטפל בבעיה יש קודם כל לבצע עבודות של הכנת הבטון, ולאחר מכן לגשת לעבודת האיטום. בדרך כלל בוחרים לעבוד עם חומרים צמנטיים המכילים קריסטלים המתרחבים בעת מגע עם המים בתוך השכבות העמוקות של הבטון או חומרי איטום צמנטיים הידראוליים (המתקשים בעת מגע עם מים).

איטום קירות מרתף

איטום קירות מרתף אינו שונה במהותו מאיטום מקלטים או כל מבנה אחר. וגם כאן יש להבחין בין איטום חיובי לבין איטום שלילי.

מייד נדבר על כיצד מתבצע איטום חיובי, אך יש לציין כי השיטה המוצגת כאן היא לא בהכרח השיטה המתאימה שתתבצע אחד לאחד במקרה שלכם. קבלני איטום צריכים לבחון את התכניות, ואפילו את סוג האדמה, ובהתאם לכך לתכנן את פתרון האיטום. בין הפתרונות הבאים בחשבון ניתן להזכיר שימוש ביריעות ביטומניות, או התזת ביטומן שחור.

כאשר עושים זאת באמצעו יריעות ביטומניות – לאחר יציקת הבטון יש לכסות את השטח ביריעות ביטומניות, וזאת לאחר שהשתמשנו בפריימר מתאים. יש להקפיד על כל הפרטים הקטנים כמו שלבי יישום הפריימר והייבוש, חפיפה בין היריעות והלחמת היריעות. נהוג להשתמש בשתי שכבות של יריעות איטום ביטומניות.

הקיר עצמו חייב להיות חלק, ללא בליטות וחלקים מתכתיים. חשוב לוודא כי אין בעיות סגרגציה בבטון. במידה וישנן בליטות מתכת, יש לטפל בהן באמצעות חיתוך וכיסוי בצמנט.

לאחר הכנת הקיר יש לכסות אותו ביריעות ביטומניות, כמובן לאחר שימוש בפריימר. היריעות מולחמות אל השוליים הבולטים של יציקת הבטון ההיקפית. יש להשתמש בשתי שכבות של יריעות, בהזזה של חצי רוחב יריעה. ולבסוף יש להגן על היריעות הביטומניות על ידי יריעות הגנה וניקוז, כמו למשל יריעות ביטודריין.

איטום קירות מרתף

איטום מקלט

איטום מקלט מתבצע באופן דומה לכל עבודות איטום מרתפים. קודם הסברנו את האיטום החיובי, עכשיו נדבר על איטום שלילי.
במידה ובמהלך השנים התגלו בעיות של רטיבות במקלט, יש לבצע איטום שלילי. כיום משתמשים בשיטות של הזרקת חומרי איטום אל תוך שכבת הבטון, זאת מכיוון שאיננו רוצים לאפשר לרטיבות המגיעה מהחוץ להישאר בתוך הבטון.

קבלני האיטום צריכים לאבחן את מצב הקיר, סוג הקרקע, הלחצים שבו הוא עומד ובהתאם לכך הם מחליטים כיצד לבצע את האיטום. אך הדגש כאן שזוהי אינה שכבת איטום חיצונית הנמרחת על הקיר, אלא שימוש בחומרים המוחדרים אל תוך שכבת הבטון. גם כאן מקובל להשתמש בחומר איטום צמנטי מבוסס קריסטלים או חומרי איטום הידראולים.

איטום תת קרקעי

איטום תת קרקעי

מתמודדים עם סוגיות של איטום תת קרקעי? חברת ט.צ. איטום ושיקום מבנים מביאה איתה ניסיון רב בכל הקשור להתמודדות עם עבודות איטום. אנו מבצעים איטום קירות מרתף, איטום מקלט, איטום קירות חיצוניים, איטום גגות ועוד.

אנו מביאים ידע מקצועי וניסיון, ומלווים כל פרויקט של בניה חדשה, על מנת להעניק עבורו את פתרון האיטום האידאלי. אך באופן טבעי, גם מבנים קיימים סובלים מבעיות איטום במשך השנים, ולנו יש את היכולות הטכנולוגיות והידע להעניק לכל מקרה של בעיית איטום את הפתרון האידאלי.

ניתן ליצור קשר באמצעות דף הפייסבוק.

 

טל ציוני - קבלן איטום מומחה
המאמר נכתב על ידי

טל ציוני - קבלן איטום מומחה

טל ציוני הוא הבעלים של חברת ט.צ איטום ושיקום מבנים. כבר מעל לעשור שחברתו מספק פתרונות איטום ברמה הגבוהה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח.
בעל תעודת הנדסאי בניין.
מאתר נזילות מוסמך.
צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר משתלמת
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה 👋
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button