איטום גגות

איטום גגות בהתחייבות לאיכות! מבוצע
על ידי מאתר נזילות מוסמך
שמים סוף לרטיבויות! איטום גגות בהתחייבות לעבודה איכותית ללא פשרות. איטום באמצעות יריעות
ביטומניות מתקדמות ובשיטות נוספות...

מקצועיות

כל העבודות מבוצעות על ידי קבלן איטום מומחה בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.

שירות מהלב

מלבד עבודה איכותית, כל לקוח מקבל שירות אדיב ויחס אישי.

ניסיון

דור שני בענף עם המון המלצות וחוות דעת חמות.

אחריות

אנחנו מעניקים אחריות מלאה בכתב על כל עבודה.

למה ומתי צריך לאטום את הגג?

מדינת ישראל אינה ברוכת גשמים, ולמרות זאת, ישנה חשיבות רבה לאיטום גגות המבנים. סיבה מרכזית לחשיבות איטום גגות בארץ היא השילוב בין אופי הגשמים והשמש החזקה. השמש מחממת את חומרי האיטום עד שהם מתייבשים והגשם הקצר והחזק מחליש אותם, שכן הוא חודר לנקודות שונות ושוטף חומרים פחות חזקים.

כתוצאה מהתהליך נוצרת שחיקה שמחריפה עם חלוף הזמן. כדי להתמודד עם בעיה זו יש להקפיד על כך שהאיטום יהיה מקצועי, ובנוסף, יש לתחזק את המבנה מדי תקופה. על עבודות האיטום ותחזוקת האיטום להתבצע על ידי קבלן מקצועי שמתמחה בתחום. איטום גג באופן תקין תורם בהרחקת מי הגשמים ומספק הגנה תרמית, כך שלאחר ביצוע האיטום המקצועי מופחתת כמות האנרגיה הנחוצה לקירור או חימום המבנה. היתרונות המשמעותיים של האיטום הם: בטיחות, סביבה נעימה, חיסכון כספי, עלייה בערך הנכס והפחתת הנזק הנגרם לסביבה עקב צריכת חשמל גבוהה.

סוגי גגות

בין מגוון סוגי הגגות הקיימים יש לציין את גגות הבטון, הנחשבים לגגות עמידים ואטומים במיוחד, כאשר יש לחדש את איטום הגגות הללו מדי עשור בממוצע. גגות מסוג אחר הינם גגות הרעפים היפים, המתאפיינים בסגנון כפרי. גגות אלו מנקזים מי שלגים ביעילות, אך אינם מבודדים היטב, אלא אם כן שמים בהם מזרוני צמר סלעים. סוג נוסף של גגות הינו גגות פנל. הפנלים הינם פלטות שעשויות מפח ובמרכזן ישנו קלקר. על מנת לייצר את הגגות הללו יש להשתמש בטכנולוגיה חדישה. גג מסוג אחר הינו גג איסכורית, אשר מתאפיין ביעילות וחוזק רב.

שיטות לאיטום גגות

ישנן שיטות שונות לאיטום גגות וחשוב מאוד להתאים את השיטה של האיטום ואת החומר של האיטום לגג. בין החומרים הבולטים יש לציין את הזפת החמה. איטום באמצעות זפת חמה הינו נפוץ ועתיק. באמצעות איטום מסוג זה ניתן לקבל מענה מהיר מאוד ותמורת תשלום נמוך בהשוואה לשיטות איטום אחרות. יחד עם זאת, איטום הנעשה באמצעות זפת אינו מתאפיין בעמידות גבוהה.

חומר אחר המיועד לאיטום הינו יריעות ביטומניות. היריעות עמידות ביותר ויש להלחים אותן אחת לשנייה. לאחר שהיריעות מולחמות, נוצר שטיח עמיד שמכסה את הגג. איטום באמצעות יריעות ביטומניות מחזיק מעמד לאורך זמן רב, ובנוסף, מספק בידוד מצוין. החיסרון של איטום באמצעות יריעות ביטומניות הוא שהן פחות מתאימות במקרים בהם קיימים אביזרים רבים על הגג, שכן במצבים אלו העבודה תסתבך ומחירה יעלה.

איטום גגות

שיטות איטום אחרות הינן: איטום פולימרי או איטום אקרילי. חומרים אלו מזכירים במראם משחה לבנה והם ידידותיים לסביבה. מעבר לכך, איטום הנעשה באמצעות חומר פולימרי או אקרילי נחשב לאיטום פשוט ביחס לאיטום המתבצע באמצעות חומרים אחרים. החיסרון של החומרים האקריליים הוא שהם לא עמידים בפני מים עומדים.

איטום ביטומני משחתי הינו סוג איטום נוסף. חומר זה הינו משחה שעשויה מחומרים ביטומניים, כך שהיא דומה ליריעות. היתרון של איטום באמצעות המשחה הוא שקל לעבוד איתה. החיסרון של המשחה הוא שצבעה איננו לבן ושהיא אינה עמידה בפני השמש.

נוסף על חומרי האיטום שהוזכרו יש לציין את האיטום הפוליאוריטני המשחתי. חומר זה הינו חזק מאוד. בנוסף, ניחן החומר בעמידות גבוהה בפני פגיעות קשות, שמש ומים. החיסרון של האיטום הפוליאוריטני הוא גמישותו הפחותה ומחירו גבוה.

מדוע חשוב לאטום מעקה היקפי?

במקרים בהם מתכננים מערכת לאיטום גג, חשוב להתייחס לאיטום מעקה היקפי. המעקה הינו יחידה נפרדת וחשוב מאוד לבדוק אותו כאשר אוטמים את הגג. במהלך הבדיקה יש לטפל בטיח רופף, שברים או סדקים, במידה שאלו מתגלים. לאחר סיום התיקונים יש לבצע איטום משחתי כדי למנוע חדירה של מים.

חשיבות הבידוד התרמי

בידוד תרמי לגג הינו חלק בלתי נפרד מאיטום מקצועי. איטום שנעשה בצורה מקצועית תורם לבידוד התרמי של המבנה, כתוצאה מכך ניתן להקל על הדיירים בצורה ניכרת ולאפשר חיסכון כספי משמעותי. מעבר ליתרונות אלו, מסייע הבידוד במניעת רטיבות ועל ידי כך מונע היווצרות עובש וחיידקים שעלולים לפגוע בבריאותם של בני הבית.

מדוע חשוב שיהיה שיפוע תקין בגג?

שיפוע תקין בגג עשוי להאריך את תוחלת חיי הגג בצורה משמעותית. השיפוע שבגג חשוב ביותר, שכן מטרתו היא להרחיק את מי הגשמים במהירות ולמנוע מצב בו המים יצטברו בגג ויעמדו. מים עומדים עלולים להוביל להיווצרות חלודה, בלאי מוגבר של מערכת האיטום, ובנוסף, לחלחל אל המבנה ולגרום לשלל נזקים.

איטום גגות

את השיפוע יש להתאים לסוג הגג: כך לדוגמה יש להקפיד על כך שהשיפוע בגג פנל מבודד יעמוד על 6%-5%, במילים אחרות: שעל כל מטר אורך תהיה ירידה שנעה בין 5-6 ס"מ בחיפוי של הגג. ככל ששטחו של הגג גדול יותר – כך גדלה חשיבות ההקפדה על יחסים אלו, ובמידה שמדובר על אזור בו יורדים שלגים, חשוב לייצר שיפועים גדולים אף יותר.

חשיבות מספר צמ"גים וגודלם לפי שטח הגג

צמ"ג הינו צינור מי גשמים ותפקידו לקלוט את מי הגשמים מרצפת הגג ולנקז אותם. במידה שמדובר על גג ששטחו גדול – יש צורך במספר צמ"גים ואם שטח הגג קטן – די בקולט גשמים יחיד. לפי התקן  יש צורך ב-4 צול לכל 150 מ"ר, כאשר הדבר תלוי במבנה של הגג. בנוסף, אם כמות הצמ"גים או קוטרם אינה מספקת, יש צורך בפתיחת קדחים חדשים או בהרחבת הקדח כדי לשפר את ניקוז המים מהגג.

מידע נוסף על צמ"גים.

איטום גגות שנעשה בצורה מקצועית מעלה את רמת הבטיחות ומשפר את איכות החיים של הדיירים, אך כדי שהאיטום יתבצע בצורה מקצועית יש לבחור בחברה שמתמחה בתחום.

אנו – בחברת ט.צ איטום ושיקום מבנים, מתמחים באיטום גגות ומבטיחים ללקוחותינו שירות מקצועי ואמין.

במידה שהבחנתם בחדירה של מים למבנה, אתם מוזמנים לפנות אלינו וליהנות מעבודה מקצועית, יעילה ושקט נפשי.

טל ציוני - קבלן איטום מומחה
המאמר נכתב על ידי

טל ציוני - קבלן איטום מומחה

טל ציוני הוא הבעלים של חברת ט.צ איטום ושיקום מבנים. כבר מעל לעשור שחברתו מספק פתרונות איטום ברמה הגבוהה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח.
בעל תעודת הנדסאי בניין.
מאתר נזילות מוסמך.
צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר משתלמת
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה 👋
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button