איתור נזילות מים בקיר

מקצועיות

כל העבודות מבוצעות על ידי קבלן איטום מומחה בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.

שירות מהלב

מלבד עבודה איכותית, כל לקוח מקבל שירות אדיב ויחס אישי.

ניסיון

דור שני בענף עם המון המלצות וחוות דעת חמות.

אחריות

אנחנו מעניקים אחריות מלאה בכתב על כל עבודה.

איתור נזילות מים בקיר יכול למנוע מכם נזקים רבים בדירה והוצאות גדולות. הוצאות הנגרמות בשל בזבוז המים וגם בשל הנזקים הרבים שתגרום הנזילה. איתור נזילות המקצוענים עושים שימוש בטכנולוגיות שונות לאיתור נזילה סמויה; למשל זהו יכול להיות צילום תרמי לאיתור נזילות, איתור נזילות בגז או אמצעים אחרים בהם אנו משתמשים.

איתור נזילות המקצוענים

איתור נזילות מים בקיר

בתוך קירות הבית, וגם הרצפה, ישנן תשתיות מים וביוב. זוהי יכולה להיות הצנרת המביאה לכם מים לברזים ולמקלחת, וזוהי יכולה להיות צנרת הביוב. מסיבות אסתטיות אנו בונים את הבית כאשר התשתיות הללו מוטמעות בתוך קירות, מתחת לרצפה וגם מתחת לאדמה בגינה.

אך כל צינור מים עלול לדלוף ולנזול. לעתים כתוצאה מבלאי בצינור הגורם לסדקים ופיצוצים, ולפעמים כתוצאה מהתקנה רשלנית ונקודות חיבור לא אטומות. וכאשר זה קורה אנו לא תמיד יודעים על זה. הנזילות מתרחשות בתוך הקיר ומתחילות להתפשט בתור הבטון ולגרום לו נזק. הן גורמות להתחמצנות הברזלים בבטון, ואלו מתנפחים וגורמים לסדקים בבטון.

בתחילה אנו יכולים רק לשים לב לעלייה בחשבון המים, אך במוקדם או במאוחר נתחיל לראות את נזילות המים. הן יכולות להיות בדירה שלנו או בדירה של השנים מתחתינו או בצד השני של הקיר. אנו עשויים לראות את המים נוזלים מהקירות, ואנו יכולים לראות הופעת עובש, התפוררות טיח, התקלפות צבע ותופעות נוספות. אלו הם סימנים לחדירת מים.

לא תמיד מדובר בנזילות בצנרת, לעתים מדובר במי גשמים. לכן חשוב להזמין קבלן איטום על מנת לבדוק את מקור הנזילה ולאתר חדירת מי גשמים או נזילה סמויה בצינור. הנזק הוא אותו נזק, רק במקרה של נזילה בצינור יש לכם את העלות הנוספת בחשבון המים. וגם ההתמודדות עם הבעיה היא שונה. אם מדובר בחדירת מי גשמים יש צורך בפעולות כמו איטום גגות, איטום מרפסות, התקנת מרזבים, התקנת שיפועים, איטום חלונות וכו. אם מדובר בנזילה בצנרת יש לשבור את הקיר על מנת לתקן את הצינור.

צילום תרמי לאיתור נזילות

צילום תרמי לאיתור נזילות

איתור נזילות מים בקיר הוא אינו דבר פשוט, ולכן אנו צריכים להשתמש באמצעים טכנולוגיים כמו צילום תרמי לאיתור נזילות. סימני רטיבות על הקיר יכולים לתת לנו אינדיקציה כללית, אך הם יכולים להיות על פני שטחים גדולים ואיננו יודעים היכן בדיוק הנזילה. על מנת לבצע תיקון נזילה עלינו קודם כל לשבור את הקיר, דבר יקר (יש לשבור ואחר כך לתקן). לכן חשוב לנו לצמצם למינימום את שבירת הקיר ולצורך זה עלינו לאתר בצורה כמה שיותר מדויקת את מיקום הנזילה בצנרת.

צילום תרמי לאיתור נזילות מאפשר לנו לגלות במהירות את מיקום הנזילה ובכך לייעל את התיקון. במקום לשבור שטחים נרחבים אנו יכולים לשבור רק חלק קטן מהקיר ולבצע את התיקון. זה יחסוך בזמן, כסף וימנע הרבה בלאגן מיותר בתוך הבית.

איתור נזילות במצלמה תרמית אינו מתאים לכל המקרים. נהוג להשתמש בו לאיתור נזילות בקיר, כאשר הצנרת קרובה לפני השטח. הוא מתאים יותר לצורך איתור נזילות בצנרת המים, ופחות לצורך איתור נזילות בצנרת ביוב, מכיוון שאנו צריכים להזרים מים קרים או חמים לצורך איתור הנזילה.

מצלמה תרמית לאיתור נזילות ממש מאפשרת לנו לראות דרך הקיר. היא מציגה לנו על מסך את הפרשי הטמפרטורות, ובאמצעות הזרמת מים חמים אנו יכולים לראות כיצד החום מתפשט בצנרת והיכן הוא דולף החוצה.

איתור נזילות בגז

איתור נזילות בגז

מכיוון שמצלמה תרמית לאיתור נזילות לא יכולה לתת מענה לכל בעיה, אנו לפעמים צריכים לעשות שימוש באמצעים אחרים. אפשרות נוספת היא איתור נזילות בגז. איתור נזילות באמצעות גז נעשה באמצעות הזרמת גז חנקן בצנרת. היתרון של גז החנקן הוא שהוא זול, אינו מסוכן, וניתן לגלות אותו באמצעות חיישנים מיוחדים.
לאחר שהזרמנו לצנרת גז חנקן, בדיוק כמו המים הוא ידלוף מכל סדק או פיצוץ בצנרת. באמצעות החיישנים אנו יכולים לראות היכן מזהים גז חנקן וזה מקרב אותנו אל מיקום הנזילה. שיטה זו מתאימה פחות למקרים של איתור נזילות מים בקיר, ויותר עבור גינות. היא יכולה לסייע לנו לגלות נזילות מים במעמקי האדמה.

גם שיטה זו אינה מתאימה לכל מקרה. למשל אם בגינה ישנה רצפת בטון ומתחתיה צנרת, הגז הדולף יתפשט מתחת לבטון ויצא ממקומות שונים, כך שלא תמיד זה מעניק לנו זיהוי מדויק של מקור הנזילה. אך זה בהחלט מקרב אותנו ומצמצם את הצורך בחפירה מיותרת.

איתור נזילות מים בקיר

איתור נזילות המקצוענים

איתור נזילות המקצוענים משתמשים בשיטות שונות על מנת לאתר את מקור הנזילה. מצלמה טרמית לאיתור נזילות, איתור נזילות בגז הוא אמצעי נוסף, אך ישנם גם אחרים. אנו מסתמכים על מגוון אינדיקציות ונותנים מענה אישי לכל בעיה. אנו מסתכלים על הסימנים שמשאירה הרטיבות, אנו בוחנים את מבנה הצנרת, משתמשים בגלאי מתכות וחיישן אקוסטי לגילוי נזילות.

איתור נזילות המקצוענים משלבים יחדיו את השיטות השונות על מנת לאתר את הבעיה בקיר, באדמה או ברצפה. לאחר שנאתר את המיקום נבצע תיקון מקצועי של הנזילה. חברת איטום תשבור את הקירות או הריצוף, תחליף חלקי צנרת פגומים ולבסוף תחזיר את המצב לקדמותו. במקרים מסוימים אלו עלולות להיות הוצאות גדולות, אך חשוב לעצור את נזילות המים. הן גורמות לנזק בלתי הפיך למבנה.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

 

טל ציוני - קבלן איטום מומחה
המאמר נכתב על ידי

טל ציוני - קבלן איטום מומחה

טל ציוני הוא הבעלים של חברת ט.צ איטום ושיקום מבנים. כבר מעל לעשור שחברתו מספק פתרונות איטום ברמה הגבוהה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח.
בעל תעודת הנדסאי בניין.
מאתר נזילות מוסמך.
צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר משתלמת
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה 👋
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button