איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית

מקצועיות

כל העבודות מבוצעות על ידי קבלן איטום מומחה בעל תעודת הנדסאי בניין ומאתר נזילות מוסמך.

שירות מהלב

מלבד עבודה איכותית, כל לקוח מקבל שירות אדיב ויחס אישי.

ניסיון

דור שני בענף עם המון המלצות וחוות דעת חמות.

אחריות

אנחנו מעניקים אחריות מלאה בכתב על כל עבודה.

איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית הוא פתרון טכנולוגי המתאים לבתים פרטיים, דירות ומשרדים המתמודדים עם בעיית מים. בעיות של נזילות מים יכולות להתעורר בכל מקום. לעתים הן תוצאה של בלאי טבעי, דבר המתרחש הרבה בדירות ישנות. לעתים הן תוצאה של התקנת תשתיות לא מקצועית ואולי גם גורמים חיצוניים גרמו לנזילות. בעוד איטום נזילה בצנרת אינו נחשב לפעולה מורכב, בתנאי שעושים אותו מומחים לאיטום, אך לעתים קיים קושי משמעותי באיתור נזילות.

אז מדוע קיים קושי באיתור נזילות, מה הנזקים הנגרמים מנזילות מים וכיצד הטכנולוגיה מסייעת לנו לפתור זאת.

איטום נזילות

מה הבעיה עם נזילות מים

דמיינו את המצב הבא, ישנו צינור מים הנמצא בתוך הקירות או מתחת לאדמה ויש בו נזילת מים. זוהי יכולה להיות אפילו נזילה קטנה, אך כאשר היא אינה נפסקת 24 שעות ביממה, מדובר בכמויות מים משמעותיות. מה שגורם לכם לשלם חשבונות מים גבוהים, למרות שאינכם משתמשים בהם. אך זהו רק קצה המזלג של הבעיות הנגרמות מנזילות מים. ואלו גם מביאות איתן בעיות נוספות.

נזילות המים גורמות לנזקים ליסודות הבטון של הבניין. הן גורמות לחלודה על הברזלים המחזקים את הבטון ומחלישים קירות, רצפות וגגות. המים הנספגים בקיר גם מתחילים לטפטף ממנו החוצה ובמהרה מופיעים נזקי הרטיבות הנראים לעין. אנו יכולים לראות כתמים צהובים או שחורים על הקירות. אל תחשבו שנזקי הרטיבות על הקירות הם רק נזק אסתטי, הם מביאים להתפתחות פטריות עובש הנראות בדרך כלל ככתמים שחורים. אלו מסוכנים מאוד לבריאותכם. נבגי העובש והגזים העולים ממנו חודרים אל מערכת הנשימה ועלולות לגרום למחלות רבות. אוכלוסיות מסוימות כמו קשישים, אנשים בעלי מחלות נשימה ואנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה הם בסיכון גבוה יותר. ובנוסף לסכנה הבריאותית הם יוצרים ריח לא נעים.

ואנחנו ממשיכים כי זה ממש עוד לא הסוף. נזקי הרטיבות החודרים אל תוך המבנה עלולים לגרום גם נזק לקירות גבס. להזכירכם קירות גבס רגישים מאוד לרטיבות והם פשוט נהרסים. והרטיבות גם נספגת ברכוש שלכם, כמו למשל שטיחים ורהיטים וממשיכה להרוס אותם. במקרים מסוימים עלולות להיות גם הצפות ואז הנזק הוא רב.

איתור נזילה בצנרת

איתור נזילות בצנרת

לעתים ניתן לראות נזילות בבירור, כאשר הצינור הנוזל חשוף. אך מכיוון שבמהלך תהליכי הבנייה אנו מטמיעים את התשתיות הללו בקירות ומתחת לאדמה, לא תמיד אנו רואים את מקור הנזילה. ישנם גם מקרים בהם בכלל איננו מודעים לקיומה של הנזילה. למשל במקרים רבים ישנן נזילות מתחת לאדמה והשכנים מתלוננים כי מחירי המים קפצו, אך מצד שני בשום דירה לא רואים נזקי רטיבות. איתור נזילה בצנרת עלול להיות קשה מאוד במצב כזה, כי פשוט לא יודעים היכן לחפש את הנזילה.

כאשר אנו רואים את נזקי הנזילות קל לנו יותר לבצע איטום נזילות, אך גם במקרה זה ישנו קושי באיתור מקור הנזילה. כאשר הנזילה נמצאת בצינור המוטמע בתוך תשתיות הבניין, המשמעות של זה היא שעלינו לשבור קירות על מנת להגיע אל הצינור. ומסיבה זו חשוב לנו לבצע איתור נזילות בצנרת בצורה מדויקת. שבירת קירות, מרצפות וכו‘ היא דבר יקר הגוזל זמן, ולא נשכח שלבסוף יש צורך לתקן. וזו בדרך כלל עיקר העלות בשירות איטום נזילות.

ובדיוק כאן הטכנולוגיה מסייעת לנו. בעזרת אמצעים טכנולוגיים אנו יכולים לאתר בצורה מדויקת יותר את מקור הנזילה וכך להימנע מהצורך לשבור קירות שלא לצורך – זהו חיסכון אדיר עבורנו.

קיימות שיטות שונות לצורך איתור מקור הנזילה, כל שיטה מתאימה למקרה אחר. כמו כן במקרים מורכבים יתכן כי יתבצע שימוש במספר שיטות במקביל. איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית הוא אחת האפשרויות, אך קיימות גם טכנולוגיות נוספות שבהן חברת איטום עשויה להשתמש – איתור נזילות באמצעות גז, איתור נזילות באמצעים אקוסטיים ועוד.

איתור נזילות במצלמה תרמית

מצלמה תרמית היא מצלמה המסייעת לנו לזהות הפרשי טמפרטורה בתוך הקירות. כך ניתן לראות את הפרשי הטמפרטורה הנגרמים מהמים בצורה ברורה, גם כאשר לא רואים את הצנרת; המצלמה מציגה אותם באמצעות צבעים – למשל צבעים הנוטים לכחול מעידים על טמפרטורה נמוכה, ואילו צבעים של צהוב, כתום ואדום מעידים על חום. לכן הבסיס לאיתור נזילות מים תרמי הוא הזרמת מים חמים בצנרת. כך יתחילו להופיע בצילום התרמי כתמים בצבעים המעידים על חום וכך ניתן לאתר את הנזילה. זה יאפשר לנו לדעת היכן נמצאת בדיוק הנזילה. יתכן גם שמדובר ביותר מנזילה אחת.

לאחר שאותר מקור הנזילה ניתן לשבור את הקיר ולבצע איטום נזילות. האמצעי הטכנולוגי הזה מביא איתו חיסכון אדיר.

למרות היתרונות של איתור נזילות במצלמה תרמית, יש לכלי זה גם מוגבלויות. מכיוון שעיקרון הפעולה הוא הזרמת מים חמים בצנרת, זהו אינו פתרון שאנו יכולים ליישם בכל סוג של צנרת. מסיבה זו מצלמה תרמית אינה מתאימה לאיתור נזילות בצנרת ביוב. כמו כן מצלמה תרמית אינה יכולה לספק לנו מידע על מה שקורה בעומק התשתיות. היא כן יכולה ”לראות דרך קירות“, אך מדובר בסנטימטרים בודדים. אך אל דאגה, קבלן מומחה לאיטום מביא איתו כלים טכנולוגיים שונים ויודע לתת פתרון לכל סוג של בעיה.

איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית

איטום נזילות

ישנן שיטות שונות לצורך איטום נזילות בצנרת. לעתים משתמשים בחומר איטום אפוקסי, לפעמים החלפת צנרת וכו‘. אך הדגש הוא שחייבים להשתמש בשיטה המתאימה לסוג הצינור. המטרה שלנו היא לקבל איטום שיחזיק מעמד. אינכם רוצים פתרון ליום יומיים, וגם לא פתרון לשנה שנתיים. אתם רוצים פתרון שיחזיק מעמד שנים ארוכות ולא יגרום לכם לשבור קיר בשנית בעוד חצי שנה. לכן חשוב מאוד לעבוד עם קבלני איטום מקצועיים המכירים את כל שיטות האיטום ויודעים לבצע עבודות איטום באחריות.

מתמודדים עם סימני רטיבות בקירות? יש לכם נזילה בצינור? לנו יש את הפתרון! חברת ט.צ. איטום ושיקום מבצעת מבחר עבודות בתחום איטום גגות, איתור נזילות, התקנת מרזבים, שיקום מבנים. עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית | איטום נזילות | איתור נזילה בצנרת

טל ציוני - קבלן איטום מומחה
המאמר נכתב על ידי

טל ציוני - קבלן איטום מומחה

טל ציוני הוא הבעלים של חברת ט.צ איטום ושיקום מבנים. כבר מעל לעשור שחברתו מספק פתרונות איטום ברמה הגבוהה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח.
בעל תעודת הנדסאי בניין.
מאתר נזילות מוסמך.
צרו איתנו קשר וקבלו הצעת מחיר משתלמת
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה 👋
איך אוכל לעזור לך?
Call Now Button